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Thema: Sterbliches Chaos So Apr 06, 2008 10:48 pm
nun sind die ersten gerüchte zur neuen Sterblichen Liste aufgetaucht
Streiwaagen und Ritter sind nun Elite Streitwaagen werden günstiger Male werden günstiger keine Gargyle mehr Krieger kosten nur noch 12 Punkte (auserkohrene +1 P) keine Dämone Todbringer ist nun in der Liste normal enthalten, bekommt neue Regeln und wird 2 Seltene Kosten Es wird Dämonen Prinzen geben Es wird eine neue Einheit mit namen Berserker geben neue Magische Gegenstände es wird Kultisten als Kern Einheit geben, (haben KG und S 2 ) günstigste kern Einheit (können sich in Chaosbruten verwandeln, angriffsreaktion ? wie bei Fanatics???) Auch wird es Mutanten als neue Einheit geben
puderquaste Bauer
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Thema: Re: Sterbliches Chaos Mo Apr 07, 2008 2:18 am
naja immerhin etwas, zwar nichts wo ich jetzt sagen würde .. boah alter was ne fette kranke scheisse, aber nagut, warten wir mal ab .. ( wobei 3 neue einheiten ja ganz nett sind .. )
scheißewürfler Fahrender Ritter
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Thema: Re: Sterbliches Chaos Mo Apr 07, 2008 10:30 am
puderquaste schrieb:
naja immerhin etwas, zwar nichts wo ich jetzt sagen würde .. boah alter was ne fette kranke scheisse, aber nagut, warten wir mal ab .. ( wobei 3 neue einheiten ja ganz nett sind .. )
was erwartest du? kriegsmammuts für 20 punkte in den kerauswahlen? oder auserkorene überchaoskrieger mit nem 7ener profil?
Seestern Sergant
Anzahl der Beiträge : 148 Alter : 33 Ort : Erfurt Anmeldedatum : 11.12.07
Thema: Re: Sterbliches Chaos Mo Apr 07, 2008 11:39 am
Was ich nicht verdstehe, in de3r Armee sollen Dämonen rausfallen aber Dämonenprinzen nicht oder wie.
Zwergnase Gralsritter
Anzahl der Beiträge : 378 Alter : 37 Ort : Merseburg Anmeldedatum : 10.12.07
Thema: Re: Sterbliches Chaos Mo Apr 07, 2008 12:00 pm
@Seestern Naja wenn so kommt, sind die Dämonenprinzen ja damit zu erklären, dass das ein besonders Hoher stand bei den Göttern ist. Dämonenprinzen waren ja in ihrem früheren Dasein immer Menschen, wenn ich mich richtig errinnere. Insofern geht das vom Hintergrund her schon klar. Vielleicht werden die ja auch mal etwas besser. Das mit den billigeren Malen wäre mal eine Maßnahme. Haußtsache ich kann meine Liste annöhrend so beibehalten und das neue und ordentliche Gegenstände rauskommen. Ich bin jedenfalls gespannt. Und ja der Todbringer bleibt , wird aber bestimmt schwächer und einfacher.
Bimbo Gralsritter
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Thema: Re: Sterbliches Chaos Mo Apr 07, 2008 12:01 pm
Fluff: Dämonenprinzen waren mal sterblich und führen ihre Banden manchmal auch nach ihrer Erhebung in den Dämonenstand weiter an.
puderquaste Bauer
Anzahl der Beiträge : 21 Anmeldedatum : 21.12.07
Thema: Re: Sterbliches Chaos Mo Apr 07, 2008 1:07 pm
@scheisewürfler ja genau, hast es leider nur zu 66,6% richtig erfasst, barbaren mitm 10er profil hab ich eigentlich noch erwartet
erwartet habe ich nichts, ausser das die dämonen wegfallen und das gargylen evtl irgendwie bleiben aber naja, drauf geschissen, bin mal gespannt was die gerüchteküche noch hervorbringt
jedenfalls schön das der todbringer bleibt, denke auch das er schwächer wird, is schon recht übel die karre ..
Zuletzt von puderquaste am Mo Apr 07, 2008 4:20 pm bearbeitet; insgesamt 1-mal bearbeitet
Sir Stenz Knappe
Anzahl der Beiträge : 84 Anmeldedatum : 10.12.07
Thema: Re: Sterbliches Chaos Mo Apr 07, 2008 1:54 pm
Hey guys, got some info about the upcoming hordes of chaos white dwarf update:
Chaos chariots and knights are special choices, chariots have dropped down to 100 points
Marks are the same, with some points changes. Mok may not generate dispel dice, but costs signifigantly less.
No furies
Chaos warriors have dropped in points (down to 12)
Cost to upgrade a unit to chosen costs 1 point less
No daemons
Might still be able to ally with beasts
Hellcannon is an army choice now! Still takes up 2 rares though...
Mark of Nurgle is scads cheaper. (at last!) Sorcerers can have the Mark of Tzeentch - I think it gives them some sort of re-roll. Mark of Khorne only generates Dispel Dice for characters.
Daemon Prince might still be available.
Flayerkin will supposedly NOT be in the list. IF they are, they will be altered to be more generic beserkers than Skaven siege-weapons, and they might not even be called Flayerkin. Although yes, the Hellcannon will be. (with a nice fluff blurb about Chaos Dwarfs)
There will be a Magic Item (sacrificial knife?) that is related to the Zealot class from Age of Reckoning.
Chaos Spawn are the same, although their Marks may have changed a little to be more in line with the effects of Daemonic Loci.
Marauders will not have access to Marks. However, a new Core unit, Cultists, will have access to slightly altered (Spawn-esque) Marks. They will be less 'Fighty' than the Marauders, with no armour, less WS/I, and only access to 2HW and Flails. The pictures for them will apparently be slightly converted Flagellants, so there might not be new models?
Allying with Beasts of Chaos and Daemons of Chaos is possible, but requires Magic Items. Chalice of Chaos (?) allows you to take some Daemonic units as Special, and Totem of Chaos (?) allows you to take some Beast units as Special.
Mutants were mentioned - possibly as character upgrades (unlikely), a Special unit in line with the Age of Reckoning Marauders (possible), or even a unit in the next Beasts of Chaos book (no idea).
Sir Stenz Knappe
Anzahl der Beiträge : 84 Anmeldedatum : 10.12.07
Thema: Re: Sterbliches Chaos Fr Mai 09, 2008 11:43 am
So, hier sind mal ein paar konkrete Gerüchte zu der Chaosliste die wohl im nächsten WD kommen soll. Ich hoffe sehr das ist nur ein schlechter Scherz von irgendeinem Spaßvogel, denich sehe in dieser Liste sehr wenig positivest. Man könnte fast behaupten sie ist unspielbar....
Zitat :
Well, I got a chance to read with my own eyes the new Chaos list today. Fortunately, I also had my current Armies Book on hand to compare with, and a handy pen and notepad to note down any changes.
Suffice to say that the rumours at the start of this thread appear to be only the tip of the iceberg in terms of lousiness…
GENERAL CHANGES
The list contains no Cultists. No mention of them at all. In fact, there are no more Mortal units added to the very tiny number previously in HoC at all, unless you count the Giant and Hellcannon.
It’s worth adding though, that the new list removes many options for Chaos players, such as Bloodletters, Bestigors, Daemonettes, Great Unclean Ones, Shaggoths, Ogres, Horrors, Screamers, Minotaurs, Nurglings, Dragon Ogres, Bloodthirsters, Tuskgor Chariots, Keepers of Secrets, Centigors, Plaguebearers, Furies, Lords of Change, Flesh Hounds and some other stuff besides. So, you know, a lot.
MARKS
First of all, the Mark of Chaos Undivided is gone.
The Marks have the same effects for Lords, Heroes, Warriors, Knights and Chariots (Daemon Princes are the sole exception). Sorry, don’t have points costs.
Khorne – Frenzy. Proper frenzy that affects mounts, not the bizarre “only exception in the whole of Warhammer” old frenzy they used to have. Dispel dice are gone (no Magic Resistance either).
Nurgle – Fear (no extra wounds)
Slaanesh – Immune to Psychology
Tzeentch – 6+ Ward Save. Sorcerers can choose from any Lores in the Warhammer rulebook.
And whilst we’re on the subject of Lores… the Lores of Nurgle, Slaanesh and Tzeentch are gone. Non-Tzeentch Sorcerers can choose from Fire, Death and Shadow. I was hoping they’d retain some level of coolness and bring back the option for Heavens (like in the old Ravening Hordes list), but alas, that would be too imaginative.
The Mark of your General has no effect upon Army Composition and units can be mixed in the army freely. Feel free to abuse the Chaos background as you see fit.
LORDS
The list has three Lord options, and indeed three options for Heroes, Core, Special and Rare too. 15 options in the whole army…Christ…
Chaos Lords have the same statline as currently and, as with every character in the list bar Daemon Princes, are 10 points cheaper. Nothing much to say here except that their weapons options are preposterously expensive – 20 points for a great weapon, 15 for a halberd, extra hand weapon and flail. The award for “most amusingly and blisteringly stupid decision of the list” goes to the person who decided to make a shield cost 15 points for a Lord, when the Enchanted Shield is still available for 10…
Exalted Sorcerers are 10 points cheaper and use the Lores mentioned previously.
Both these two have access to a Chaos Dragon, which has exactly the same stats and points cost as present. Breath weapon attacks have been tweaked though – one is Strength 3, the other is Strength 2 and Armour Piercing.
Chaos Steeds are unchanged. Daemonic Mounts (which now stand in for Juggernauts, Boob-Snakes and Discs too…sigh…) have changed dramatically in line with the Daemon’s list – same cost and statline as currently, but with only one Wound, +1 Initiative and a drop in Ld (bizarrely). Characters also have the option of a Chariot for +100 points, same as normal entry except they displace one of the crew.
Daemon Princes are still in, but without Daemonic Gifts. Stats the same except they have Initiative 7 for some reason. Daemonic is out, Immune to Psychology, Stubborn, 5+ Ward Save and Magical Attacks are in. 50 points more expensive than they currently are. Marks as below:
Khorne – Frenzy, Magic Reistance. Think it’s MR 1, but I’m not certain, sorry.
Nurgle – Toughness 6.
Slaanesh – Always Strikes First
Tzeentch – 4+ Ward
HEROES
Exalted Champions are Toughness 5. It’s a stupid decision since, combined with the points drop of 10, it makes upgrading Aspiring Champion to Exalted for +20 points an even more no-brainer choice than it is now.
Sorcerors drop 10, as do Aspiring Champions. As currently, only Aspiring Champions can be a BSB, which is the only possible reason to consider taking one (especially since they can’t ride Daemonic Steeds either). Both Champions continue the trend of ridiculously costed weaponry.
CORE
Warriors of Chaos drop to 12 points in a rare instance of Games Developer sanity. No other changes that I can tell, except that ANY unit can take a Magic Banner under 50 points (which, as you’ll see from the Magic Items section, isn’t really an advantage…) and Chosen upgrades cost +5 points a model now.
Marauders are the same except commands are more expensive, since lord knows that +10 points for +1 Attack was so game-breakingly unbalanced right now. Warhounds are unchanged, still don’t take up Core, which means you HAVE to include Marauders or Warriors on foot in your army. Why do you hate me GW?
SPECIAL
Knights are now Special and cost 5 points less a model than before, with a Chosen upgrade now + 10 points. Any units can take Magic Banners now. I would have liked to see S4 with a very expensive option for a Lance (so, you know, people can use their old models) but what’re you gonna do.
Chariots get a large points break and cost 100 points. 2 can be taken as one Special choice (cos that’s far less unbalanced than Goblin Chariots, apparently).
Marauder Horsemen are now Special. Apparently, I must be very stupid, because to my puny intellect this seems like an incomprehensibly moronic decision. Throwing axes cost only 1 point and the option for Shields is gone. Feel free to continue buying shielded horsemen in the shops though.
RARE
Giants and Hellcannons are in, with Hellcannons taking up two Rare choices. Apparently, the team at WD decided that too much space in the article was taken up with the sheer multitudes of other units in the Chaos list to justify printing the rules for these. Which means you’ll have to buy Storm of Chaos and Beasts of Chaos to use them. Yay.
Spawn are here too, same points, same rules, except the option to customise your Spawn to make them interesting and unique is gone. Why…?
MAGIC ITEMS
VAST numbers of Magic Items have been cut from the list, with nothing given in return. I’m going to lay off with the criticism for this mind, since it is just a get-you-by list after all (though a simple note “Don’t take Daemons with your Hordes list” and leaving it at that would have made this whole process much easier…)
The cost of Common Magic Items is constant, except the Biting Blade (5 points) and Sword of +1 Attackeyness (20 points). Amusingly, this means that for a Chaos Lord, the Sword of +1 Attack and an Enchanted Shield costs the same as a shield and additional hand weapon.
5 Magic Weapons. The Chaos Runesword is 60 points, for each wound caused by the character (in combat?) they gain one wound themselves. Chaos Daemon Sword (50 points) gives +1 WS, +1 S and +1 A, with any rolls of a one to hit attacking the character bearing it. Whip of Pleasure is down to 40 points but otherwise unchanged, Filth Mace and Axe of Khorne are the same as now.
4 Magic Armours. Chaos Runeshield, Armour of Damnation, Bane Shield and Crimson Armour of Dargan. All exactly the same as now.
2 Talismans. Crown of Everlasting Conquest (no change), Golden Eye of Tzeentch (now 40 points). Collar of Khorne has been moved to Enchanted Items, see later.
3 Arcane Items. Staff of Change costs 70 points and no longer exhausts itself when it actually does something useful. Skull of Katam remains unchanged. There’s a new kind of Familiar, Chaos Familiar, which gives +1 Power Dice and +1 Dispel Dice for 40 points.
2 Enchanted Items. Helm of Many Eyes is still in unaltered (surprisingly, actually) and the Collar of Khorne has been moved here, costing 25 points and providing a Magic Resistance of 3.
2 Magic Banners, which since one costs 125 points makes the whole “any unit can take a Magic Banner of 50 points or less” kind of pointless. Banner of the Gods and Banner of Wrath are largely unchanged, except the Gods now has a much more useful range of 12” and the Wrath now comes with a Power Level of 5.
This is all I have noticed so far, apologies for what is a duplication of earlier posts. Any other questions, feel free to ask away, and I’ll answer as best I can.
Wenn diese Liste wirklich so kommt würde ich Vorschlagen das wir für unser Turnier im Sommer das alte Armeebuch noch zulasse, damit wir wenigstens ein paar ordentliche sterbliche Listen sehen
Zuletzt von Sir Stenz am Fr Mai 09, 2008 1:54 pm bearbeitet; insgesamt 1-mal bearbeitet
puderquaste Bauer
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Thema: Re: Sterbliches Chaos Fr Mai 09, 2008 1:46 pm
bissl spät fürn aprilscherz wa ^^ hoffe mal dass das ein schlechter witz sein soll, wenn das die wd liste sein soll verschwindet meine armee mit ziemliecher sicherheit im schrank, solange bis das ,hoffentlich schöne, armeebuch rauskommt ...
darauf brauch ich erstmaln bier .. oder auch 2 .. allergie hin oder her
Zuletzt von puderquaste am Fr Mai 09, 2008 8:20 pm bearbeitet; insgesamt 1-mal bearbeitet
King K Knappe
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Thema: Re: Sterbliches Chaos Fr Mai 09, 2008 5:49 pm
puderquaste schrieb:
darauf brauch ich erstmaln bier .. oder auch 2 .. allergie hin oder her
Bierallergie!!! Oh mein Gott, warum wurdest du nur so gestraft?
puderquaste Bauer
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Thema: Re: Sterbliches Chaos Fr Mai 09, 2008 8:20 pm
das frag ich mich auch immer wieder, diesel kannsch komischerweise trinken aber vom normalen bier bekomm ich die beulenpest ^^ naja wayne, muss ich halt wein schnaps saufen ^^
Azrael Sergant
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Thema: Re: Sterbliches Chaos Mo Mai 12, 2008 9:01 pm
äähhh.....hirnrissig?! das ja mal ne einschränkung. da stimm ich norm ma zu: ganz großer mist!
Zwergnase Gralsritter
Anzahl der Beiträge : 378 Alter : 37 Ort : Merseburg Anmeldedatum : 10.12.07
Thema: Re: Sterbliches Chaos Mo Mai 12, 2008 10:06 pm
Der übelste Müll und wie schon gesagt wurde, wenn es so kommt dann ist die Armee erstmal Geschickte. Könnte sie ja nichtmal mehr verkaufen, weil sie keiner spielen wollen würde.
Tristanes Paladin
Anzahl der Beiträge : 213 Alter : 35 Ort : Thuringia Anmeldedatum : 10.12.07
Thema: Re: Sterbliches Chaos Di Mai 13, 2008 10:28 am
Geht mir genauso. Ich male jetzt eine Armee für ein Turnier an, danach ist sie nicht mehr spielbar. Danke, GW!
Th3TerminATor Bauer
Anzahl der Beiträge : 13 Anmeldedatum : 10.12.07
Thema: Re: Sterbliches Chaos Di Mai 13, 2008 11:50 am
Echt klasse Liste, wuerde gerne wissen, wer die so erstmal zusammengesetzt hat...
puderquaste Bauer
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Thema: Re: Sterbliches Chaos Di Mai 13, 2008 9:24 pm
wenigstens teilen hier welche meine meinung ..
powl Knappe
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Thema: Re: Sterbliches Chaos Di Mai 13, 2008 9:33 pm
also erstens hört auf rumzuheulen diese liste gilt ca 4-6 monate also wayne... zweitens warum ist sie so schlecht nur weil ihr mal infantrie einsetzten müsst... naja dazu kann ich nur sagen die letzten 5 armeebücher lassen sich ohne infantrie nicht spielen.
puderquaste Bauer
Anzahl der Beiträge : 21 Anmeldedatum : 21.12.07
Thema: Re: Sterbliches Chaos Di Mai 13, 2008 10:17 pm
4-6 monate sind ne lange zeit, ausserdem hat es nichts mit heulen zu tun wenn die mehrzahl der leute die liste als schlecht empfinden, ich finde sie ziemlich schlecht (sehe zumindest nicht viel positives, negatives dafür umso mehr)
sind aber eh nur gerüchte insofern .. abwarten ..
Tristanes Paladin
Anzahl der Beiträge : 213 Alter : 35 Ort : Thuringia Anmeldedatum : 10.12.07
Thema: Re: Sterbliches Chaos Di Mai 13, 2008 10:48 pm
Imperium und Orks kann man rein Kava spielen. Dämonen,Hochelfen und Vamps zählen nicht, weil Über-Volksregeln. Hat das Chaos auch? Super Aussage. Echt Paul, danke.
powl Knappe
Anzahl der Beiträge : 87 Anmeldedatum : 17.02.08
Thema: Re: Sterbliches Chaos Di Mai 13, 2008 10:52 pm
naja imps nur kavallerie ohne schützen oder abteilungen würdest du das spielen? oder bei orks nur wildschweinreiter? und warum zählen vamps und hochelfen nicht du hast btw dämonen vergessen und außerdem find ich es gut das man sich mal was neues einfallen lassen muss.
Tristanes Paladin
Anzahl der Beiträge : 213 Alter : 35 Ort : Thuringia Anmeldedatum : 10.12.07
Thema: Re: Sterbliches Chaos Di Mai 13, 2008 10:57 pm
Stehten doch Dämonen drin... Jo Chaos hat auch so Lamer-Sonderegeln wie Erstschlag, Untot, Dämonisch, wenn du verstehtst was ich mein. Außerdem machen sie alle Völker dermaßen ÜBERhart und Chaos schwächer. Seh da keine Linie drin...
powl Knappe
Anzahl der Beiträge : 87 Anmeldedatum : 17.02.08
Thema: Re: Sterbliches Chaos Di Mai 13, 2008 11:02 pm
woher willst du denn wissen das chaos abgeschwächt wird? es wird anders gut aber du hast doch die regeln nicht in der hand also sag nicht das es abgschwächt wird
Zwergnase Gralsritter
Anzahl der Beiträge : 378 Alter : 37 Ort : Merseburg Anmeldedatum : 10.12.07
Thema: Re: Sterbliches Chaos Di Mai 13, 2008 11:09 pm
Naja das die Liste so momentan Schrott ist kann man doch eigentlich nicht abstreiten. was dann mit dem Armeebuch kommt ist ja ein ganz anderes Blatt und steht hier noch überhaupt nicht zur Debatte.
@powl Und um Infanterie auch lohnenswert einsetzten zu können muss sie genau das sein ... lohnenswert und das ist sie nun nicht gerade bei Chaos. Und ich glaube ich nicht, dass du dich freuen würdest, wenn du eine Aufwendig bemalte Arme nach einenm Thema aufgebaut hast und diese dann nichtmehr spielen kannst.
powl Knappe
Anzahl der Beiträge : 87 Anmeldedatum : 17.02.08
Thema: Re: Sterbliches Chaos Di Mai 13, 2008 11:12 pm
das glaub ich dir thomas aber man muss halt flexible sein im leben.